Rovnako, ako v móde alebo v automobilovom priemysle, sa aj v hernom priemysle z roka na rok menia trendy, ktoré určujú popularitu vybraných hier. Trendy v hernom priemysle sa v posledných rokoch diametrálne zmenili a preto sa poďme pozrieť na tie, ktoré určite tento rok nesmiete vynechať.
RPG – Role Playing Games
Tento žáner dáva hráčovi do rúk možnosť hrať za virtuálnu postavu vo virtuálnom svete. Všetky rozhodnutia a skutky sa počas hry akumulujú a na ich základe je možné dostať sa k rôznym zakončeniam vybranej hry. RPG hry sú populárne najmä pri milovníkoch fantasy. Najpopulárnejšie RPG hry v roku 2024 sú:
- World of Warcraft,
- Baldur’s Gate III,
- Path of Exile,
- Warframe,
- FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn.
FPS – First Person Shooter
Žáner, ktorý je kvôli svojej jednoduchosti, zábavnosti a kompetitívnosti dlhodobo jednotkou vo svete elektronického športu. Podstatou celého FPS žánru je akčný zážitok z ozbrojených súbojov, najčastejšie hráča proti hráčovi. Tieto súboje sa odohrávajú z pohľadu prvej osoby, takže vidíte priamo očami protagonistu ovládaného hráčom. Najpopulárnejšie FPS tituly v roku 2024 sú:
- Destiny 2,
- Apex Legends,
- Valorant,
- Counter-Strike 2,
- Rainbow Six Seige.
Battle Royale
Žáner postavený na prodklade známej knihy aj filmu s názvom „Hunger Games“. Vyhráva posledný žijúci hráč alebo skupina hráčov, ktorá vyhrá súboj proti všetkým ostatným. Hráči musia často hľadať vybavenie ukryté na rôznych miestach na mape, ktorá sa postupne stále viac a viac zmenšuje. Hráči sú tak nútení naraziť jeden na druhého a bojovať o prežitie. Najpopulárnejšie Battle Royale hry v roku 2024 sú:
- Apex Legends,
- Call of Duty: Warzone,
- Fortnite,
- Escape from Tarkov,
- PUBG: Player Unknown’s Battlegrounds.
Ako sa hry a herné žánre stanú populárnymi?
V internetových hrách najčastejšie hráči vyhľadávajú únik od reality a zábavu. Bohužiaľ na to, aby sa hra stala dlhodobo populárnou, jej zábavnosť nestačí. Zhrnieme Vám faktory, ktoré majú spoločné všetky spomenuté populárne hry.
- Kvalita: Na to, aby hra dosahovala dlhodobo dobré výsledky, musí dosahovať po technickej a obsahovej stránke vysokej kvality. Musí sa dobre hrať a musí sa na ňu dobre pozerať.
- Originalita: Dobrý nápad pre dej je niečo, čo mnohým titulom chýba. Je to hlavným dôvodom, pre ktorý nikdy nedosiahnu vysoké priečky v hodnotení. Nápad, ktorý je atraktívny a zaujímavý pre trh musí byť základný stavebný kameň každej úspešnej hry.
- Marketing: Výsledná hra sa musí dostať k svojej cieľovej skupine. Dá sa to dosiahnuť jediným spôsobom – marketingom. Reklama, ktorá dokáže hre priniesť stále nových a nových hráčov je kľúčom k dlhodobej popularite.
- Inovácie a spolupráca s komunitou: Hra, ktorá sa okrem získavania nových a nových hráčov sústredí aj na udržiavanie tých starých, dosiahne dlhodobého úspechu. Vývojári musia svojej komunite dať nový obsah, ktorý aj hru, aj komunitu posunie ďalej.